Kolik přesně mají na kontě nikdo nevidí. Existuje ale spousta luxusních značek, které počet nul napoví. I mezi bohatými jsou rozdíly. Jedni na sebe dají cokoli, hlavně že je to Gucci nebo Prada. Pro jiné jsou ale právě tyto módní domy už všední záležitost, kterou má „kde kdo“ a hledají něco opravdu exkluzivního.
Louis Vuitton je značka pro sekretářky. To si už v roce 2011 mysleli, podle China Market Research Group, čínští boháči. Má ji prý každý. Hodnotu francouzské značky vyčíslil magazín Forbes loni na víc než 28 miliard dolarů, což je nejvíc ze všech luxusních domů. I díky slavným kabelkám.
„Vuittonka“ může stát tisíce dolarů, ale třeba i stovku. Stala se totiž jednou z nejpadělanějších věcí na světě.
Podobně je na tom i Gucci. I když je mladší, než francouzský gigant, je na truhu bezmála sto let a dnes patří mezi nejvlivnější na světě. Řada bohatých žen vlastní populární krokodýlí kabelku za třicet tisíc dolarů. Ale zase. I v tomto případě je to pro některé už okoukaná věc.
Mezi exkluzivní značky patří Graff – klenotnická společnost založená v Londýně. Právě z její dílny pochází nejdražší hodinky na světě. Byly vyrobeny před dvěma lety ze 110 karátů diamantů. Jejich cena? V přepočtu miliarda dolarů. Tedy víc, než ostrov v Karibiku.
Podobně je na tom i švýcarská hodinářská firma Patek Phillipe, Rolls - Royce ve světě měření času. Vlastní je třeba ruský prezident Vladimir Putin. Ale nosily je i členové britské královské rodiny – královny Viktoria a Alžběta II.

Mezi módními značkami se k těm superluxusním řadí italská Bottega Veneta, která se původně proslavila svým koženým oblečením. Dnes je její nabídka daleko širší. Butiky má na těch nejprestižnějších ulicích na světě – třeba v New Yorku na slavné Páté Avenue. Jeho návštěva by vaší peněženku bez pochyby pořádně provětrala. Ale až vyhrajete ten Eurojackpot, třeba se během své cesty kolem světa zastavíte i na New Yorské třídě.
Foto: uk.louisvuitton.com, Graff, patek.com