Telefonovat v čekárně u lékaře považuje za nepřijatelné téměř polovina seniorů ve věku 60 – 75 let, ale jen 23 % mladších respondentů ve věku 18 – 50 let. Dalším prohřeškem je podle starších lidí telefonování v prostředcích městské a dálkové hromadné dopravy, za nepřijatelné ho označila pětina z nich. Telefonáty ostatních spolucestujících přitom vadí pouze 4 % dotázaných ze skupiny respondentů ve věku 18 – 50 let. „Mladší lidé zase dbají více na to, aby ostatní nerušili během kulturních akcí. Telefon si vypíná více než polovina z nich, zatímco seniorů necelá pětina“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.
Dvě třetiny respondentů ve věku 18 -50 let považují za neslušné telefonování před 9:00 ráno, brzké telefonáty ale vadí jen třetině dotazovaných seniorů. Volání po 22:00 hodině večerní pak považuje za slušné 10 % seniorů, ale jen 6 % ostatních dotazovaných. Obě skupiny respondentů se shodly, že když chtějí sdělit špatnou zprávu, raději telefonují. Přednost před SMS dá v takovém případě 80 % seniorů a 56 % respondentů ve věku 18 – 50 let.
*V průzkumu, který pro SAZKAmobil vypracovala společnost NMS Market Research, byli dotazování muži (58) i ženy (144) ve věku 60-75 let. Všichni respondenti jsou aktivními uživateli mobilního telefonu.