Chceme něco tak dlouho, dokud to nezískáme. Pak náš zájem často opadá. Má tedy smysl utrácet za drahé věci? Co je smysluplnější – koupit si nové boty za tisíce nebo peníze investovat do nějakého zážitku. Psychologové mají jasno – B je správně.
Kupujeme si věci proto, abychom byli šťastní. Je tomu ale opravdu tak? Vztah lidí k věcem byl, je a bude pořád stejný. To, co se zdá zpočátku nové, se stane běžným a vlastně nezajímavým, okoukaným nebo onošeným. Kromě toho mnozí z nás chtějí víc a víc. A do třetice – koupíte si nové auto a za měsíc zjistíte, že soused přijel s lepším modelem. Vždycky se totiž najde někdo, kdo bude mít prostě víc peněz nebo něco lepšího.Psychologové tvrdí, že největším nepřítelem štěstí je zvyk. A u nakupování věcí to prý platí dvojnásob. Pokud si ale za peníze koupíme „zážitek“, stane se něco jiného. Zkušenosti totiž utvářejí naši osobnost a jsou naši neoddělitelnou součástí. Nové hodinky vás příliš nezmění, ale dvou týdenní cesta po horách, může změnit váš pohled na některé věci.
Navíc, co se týká zkušeností, nejsou tak snadno měřitelné, jako materiální věci. Který zážitek je víc než jiný? I ten, který stál pár korun, může být důležitější a lepší.
U věcí často měříme, jestli se nám vynaložené peníze za dané věci opravdu vyplatily. A celkem často se stává, že zjistíme, že tu cenu nemají. U zkušeností ale lidé jednají jinak. I ta špatná může něco přinést. Drahá věc, která se hned rozbije, nikoli.
Proto sázejte, ať jste o pár zkušeností nebo zážitků bohatší!