Místo lanovky helikoptéra a šampaňské v lyžákách
Bazén, pochopitelně vnitřní i vyhřívaný venkovní, je samozřejmostí a nikdo se na něj při rezervaci už ani neptá. Se stejnou samozřejmostí pak hosté chodí na čtyř chodovou večeři.
Některé resorty nabízejí třeba soukromé kasino. Kdo nemá štěstí v ruletě, může se jít uklidnit do spa. Tady se ale nechodí jen tak do nějakého. Na výběr je finská, turecká a další druhy saun, dále pak vířivka, masážní místnost, posilovna. Nechybí ani pult pro DJ nebo taneční parket.

I přesto všechno se VIP hostům podařilo obléct do lyžaského a vyrazit na svah? V některých pětihvězdičkových hotelech je ale může zbrzdit ještě jedno lákadlo. Přímo v lyžárnách (pravděpodobně trochu jiných, než zná běžný český lyžař) jen tak mimochodem stojí několik kyblíků s dobře vychlazeným šampaňským. To aby to obouvání lépe šlo.

Hlavně v Kanadě se rozmáhá další milionářská vychytávka. Z letiště hosty převeze přímo před hotel helikoptéra. Každý lepší hotel tak staví heliport, protože o službu je velký zájem. Nejvíc od Rusů.

Co by to ale bylo za lyžovačku bez pořádného jídla. Některé francouzské resorty se můžou pyšnit hotely s Michelinskou hvězdou nebo dokonce hvězdami. V těch se nepodává gulášovka v chlebu nebo řízek. Co takhle zapíchnout lyže do závěje a zajít si na polévku z husích jater s čočkovými noky a svatojánským chlebem a marinovanou rybu ? Na to by mohlo stačit tak pět tisíc korun.

To, co je dnes samozřejmostí, dříve nebylo. Jeden příklad za všechny. Když si chtěl před deseti lety šéf jihokorejského Samsungu dobře zalyžovat, rozhodl se pronajmout si hned tři sjezdovky ve známém francouzském letovisku Courchevel. Provozovatelé mu vyhověli. Za jedinou hodinu si totiž přišli na tisíce dolarů. Odůvodnili to tím, že peníze investují zpět do resortu, aby se lépe lyžovalo všem ostatním. Veřejnost tím ale na svou stranu nezískali. Celá věc vyvolala velké pohoršení a zpráva se dostala do předních světových médií.

Foto: Consenio

Přečtěte si také