Představte si, že jdete do baru a v peněžence Vás hřeje obnos přesahující půl milionu korun. A za tuto částku si poručíte jeden jediný drink. Stačí 3 slova – Diamonds Are Forever. Co se týče ceny, nemá tento alkohol na světě konkurenci. Namíchají Vám ho v japonském hotelu Ritz. Na první pohled ale nic zvláštního – vodka a čerstvě vymačkaná šťáva z limet. Jenže místo ledu je tu diamant.
Velmi podobný princip nabízí i hotel Algonquin v New Yorku. Za zhruba polovinu ceny si tu může klient poručit Martini on the Rock. Jenže nemůže to být zas tak spontánní objednávka. Drink, si zákazník musí objednat minimálně tři dny předem. Předchází mu totiž návštěva místního klenotnictví, kde si vybere konkrétní diamant, který se bude skvět na dně skleničky. Nedá se ale říct, že by pití bylo bůhvíjakým trhákem. V průměru se prodá jeden za dva roky. Miliardář by ale takovým Martini třeba svou přítelkyni určitě mile potěšil.
Daleko levnější to mají ale obecně pivaři. Nejdražší pivo světa Antarctic Nail Ale je sice pouze „desítka“, ale jeho vysoká cena je způsobena tím, že voda, která se při jeho výrobě používá, pochází přímo ze severních ledovců. Půllitr se prodává za 36 tisíc korun – vyrobeno bylo totiž pouze 30 lahví.
Zato luxusní víno – na to už by se takový Eurojackpot skutečně hodil. Je jím australský Sauvignon Blanc, ročník 2004, který nebyl dosud ani náznakem zkřížen s žádnou další odrůdou. Je uzavřen ve speciální ampuli. A nemůžete ho jen tak odšpuntovat – vinařství k vám domů pošle vyškoleného someliéra. Ten lahev otevře vývrtkou z mincovního stříbra a následně naservíruje ve stříbrných sklenkách. Samozřejmě až po té, co oddělí sedliny a víno se v karafě rozvoní. Jinak by bylo víno za tři a půl milionu korun prý úplně zkažené.