Senioři volají s předplacenou kartou
Celých 38 % seniorů dává přednost předplacené kartě před paušálem. Telefon přitom používají hlavně k volání, posílání textových zpráv SMS a k zjišťování času. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research.

Všichni dotazovaní senioři spadají do věkové kategorie 60 -75 a drtivá většina z nich má jen jednu SIM kartu (86 %). Zhruba 13 % respondentů má víc než jedno číslo, většinou proto, že přijali výhodnou nabídku operátora. Protože se ale senioři snaží optimalizovat náklady na volání, tak například jednu ze SIM používají jen ke spojení s rodinou, která je u stejného operátora.

Z průzkumu vyplynulo také to, že většina seniorů mobil využívá primárně ke spojení s rodinou (87 %) a přáteli (58 %). Poměr mezi voláním/posíláním SMS a přijímáním hovorů/SMS je u většiny respondentů (54 %) zhruba v rovnováze. „Jen 6 % zúčastněných v tomto ohledu deklarovalo výraznou aktivitu, naopak více jak desetina (12 %) seniorů uznala vlastní pasivitu, protože hovory a SMS spíše jen přijímá,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Další zajímavosti ze statistik SAZKAmobilu:

- Jen 5 % seniorů volá zpět na cizí čísla, naopak 68 % z nich to nedělají nikdy

- S mobilním telefonem senioři hlavně volají (99 %) a píší SMS (77 %). Kromě toho jej používají jako hodiny (57 %), fotoaparát (45 %), budík (42 %) a kalendář (30 %).

- Zhruba 21 % respondentů mobilem také posílá a přijímá zprávy MMS

- 64 % seniorů využívá paušálu, 38 % preferuje předplacenou kartu

- Nejvíce respondentů (46 %) má kartu SIM od společnosti O2, následuje T-Mobile (40 %) a Vodafone (11 %)

*V průzkumu, který pro SAZKAmobil  vypracovala společnost NMS Market Research, byli dotazování muži (58) i ženy (144) ve věku 60-75 let. Všichni respondenti jsou aktivními uživateli mobilního telefonu.

Přečtěte si také