Švédi vyrobili vůni 2,5 miliard
Jaké to je vonět jako výherce nejvyšší možné sumy z Eurojackpotu? Ve švédských korunách je maximální výhra 800 milionů a přesně takový název nese nový parfém inspirovaný právě pocity z výhry Eurojackpotu.
 
Nejdřív ucítíte svěží citrusy, potom se kolem vás rozline vůně smyslné růže a nakonec nadechnete santalové dřevo s trochou vanilky. Zhruba takto prý „voní“ výhra 2,5 milirdy korun, tedy nejvyšší možné sumy v mezinárodním Eurojackpotu.

EJ-vune.jpg

Zástupci švédské loterie Svenska Spel se s tímto nelehkým úkolem obrátili na firmu Agonist, předního švédského výrobce parfémů.
 
„Je nám velkou ctí, že každý den můžeme být u toho, když někdo vyhraje a gratulovat mu. Je to jedinečný a mimořádně vzrušující moment. A právě tato situace nás inspirovala k tomu, abychom zkusili pocit z výhry převtělit do vůně,“ říká Lotta Westerbergová, mluvčí švédské loterie Svenska Spel.
 
Okamžik, kdy se dozvíte, že jste vyhráli 90 milionů eur, tedy neuvěřitelné 2,5 miliardy korun, má podle tvůrců parfému tři fáze.
 
1.fáze
V první chvíli je to absolutní šok, rozbuší se vám srdce, možná se vám udělá po těle husí kůže. Je to obrovský vnitřní chaos. Pro tuto chvíli potřebujete vyjádřit něco, jako by startovala raketa do vesmíru. V  parfému to evokují citrusy – vůně pomeranče s troškou skořice, kterou podtrhává nádech karafiátu.

2.fáze
Po fyzických projevech přichází nával emocí, pocit nezávislosti a toho, že se vznášíte nad zemí. Něco jako když se řítíte v kabrioletu podél mořského útesu a víte, že se vám nemůže nic stát. Tento emoční přetlak nemůže symbolizovat nic jiného, než vůně růží, v tomto případě v kombinaci s jasmínem a lístky zeleného čaje.

3.fáze
Uklidnění. Právě vám došlo, že už se nikdy nebudete muset bát, jestli budete mít dost peněz. Přichází vůně santalového dřeva, vanilky a pačuli.
 
Už si ten pocit umíte představit? My ano…

Přečtěte si také