Nedávno se v České republice zrodil výherce Eurojackpotu. Muž z Pardubicka bral téměř 2,5 miliardy korun. Nemusel přitom ukazovat tvář ani odhalit svou totožnost. V Americe je tomu jinak. Z výherců (např. v loterii Powerball) se tam stávají instantní celebrity a vděčné terče pro bulvární magazíny. Výhru si tam přebíráte prostřednictvím ohromného šeku a na tiskové konferenci se vás ptají na otázky typu „jak s tím vším naložíte?“ Najednou vás všichni znají a každý o vás ví víc, než by vám možná bylo bývalo milé.
Klid? Soukromí? Na to zapomeňte
V době internetu pak pro nikoho není problém zjistit si něčí kontaktní údaje. Spousta výherců se tak ocitne pod permanentní palbou žádostí o pomoc. Denně vám volají desítky lidí s prosíkem, žádají o část vašich peněz a doufají, že vyhovíte. Na ulici vás všichni poznávají a sousedi se k vám chovají jinak. Je tedy v podstatě nemožné žít jako dříve. Mnoho z těch, kteří vyhrají v loterii, je nuceno se přestěhovat, změnit číslo, v podstatě se stát novým člověkem.
Tiskové konference a velké show doprovázejí předávání výher nejen ve Spojených státech, ale i v Kanadě a na řadě dalších míst světa. To se týká třeba i Číny, kde však již několik výherců obelstilo systém tím, že se dostavili v různých převlecích. Obří šeky tak provozovatel tamní loterie předával například muži v kostýmu pandy, Mickey Mouseovi nebo velkému žlutému medvědovi.
Vyhovoval by vám život propíraný na stránkách bulvárních magazínů nebo byste si případnou výhru raději užili v klidu?